Monday, July 2, 2018

Kisah RM 43,464.50


Klien saya nie seorang penuntut matrikulasi. Baru berusia 19 tahun. Hobi dia adalah memancing. Ibunya mulakan carumannya pada tahun lepas 2017. Kerna terkesan dengan kisah suaminya meninggal tanpa ada insurans, hanya bergantung pada SOCSO, membuatkan ibunya mencarum kad perubatan untuk anak sulongnya (klien saya). Suatu hari, klien saya terjatuh ditempatnya memancing. Dia tak boleh nak jalan dan kaki sebelah kiri mula rasa sakit.

Al-maklumlah anak sulong dan harapan keluarga, ibunya cukup risau. Alhamdulillah, kerna ada kad perubatan, ibunya terus bawa ke Columbia Asia Bukit Rimau, Klang. Cepat dapatkan rawatan. Bila pi jumpa Dr dan scan, Dr orthopedik sahkan dia ada ACL. Dr tak tunggu lama, terus buat pembedahan keesokan harinya.

Bill pembedahan dan segala rawatan adalah RM43,464.50. Bayangkan jika klien saya nie tak ada kad perubatan? Ya, dia akan dapat rawatan, tapi belum tentu dapat menjalani pembedahan secepat mungkin. Kemungkinan kena menunggu untuk beri laluan kepada yang lebih memerlukan.

Disudut hati kecil saya, rasa terharu dan berbangga kerna dapat kenal puan nie. Terima kasih puan kerna percayakan saya. Sekurang-kurangnya, saya dapat bantu ibunya meringankan kos rawatan anaknya. Sebagai ibu tunggal, ya saya akui, banyak tanggungjawab yang dia perlu pikul. Saya doakan puan dibukakan hati untuk ambil hibah takaful pula. Ini untuk diri sendiri. Memandangkan puan adalah "bread winner", ia amat penting untuk perlindungan puan dan keluarga.

Benarlah kata orang, kisah yang lalu mengajar kita satu pengalaman yang berguna. Kalau boleh tak nak ia berulang. Maka, kita cari solusi untuk ia tak berulang. Seperti kes puan, beliau mencarum kad perubatan untuk anak sulongnya.

Insya Allah, Ahad ini saya akan ziarah puan dan keluarga untuk buat tuntutan " Accident medical Reimbursement" #AMR

Kita bila lagi?

#takaful
#hibah
#cpmbk
#askcpmbkfortakaful
#TabungWanita

0192853910


No comments:

Featured Post

kalau sesapa nak quotation boleh bagi details ye

Salam, kalau sesapa nak quotation boleh bagi details ye. Takaful bukanlah jaminan kesihatan, tapi mengelakkan kita mnggunakan simpanan untu...