Wednesday, January 17, 2018

KANSER OVARI

Saya terdiam kejap bila baca status nie. Mana taknya.. dari cyst ke hysterectomy (buang rahim) dan detect ada kanser (peringkat awal kalau tak silap). Kalau begini apa takaful boleh bantu?

1. Kos rawatan kad perubatan tolong bayarkan. (dalam gambar ada tunjuk pasal Final Pre Authorization Letter approval).
2. Kimotherapy boleh claim 
3. Jika dia ada manfaat Takaful Wanita, dia boleh claim pampasan penyakit kanser wanita pada tahap awal. Takaful Wanita boleh jadi manfaat tambahan (rider) atau stand alone polisi.
4. Jika virus kanser sudah malignant, pencarum boleh claim pampasan penyakit kritikal (dibayar lump sum). Boleh dituntut sekali seumur hidup.
5. Jika polisi nya ada income untuk penyakit kritikal, setiap tahun pihak Takaful akan bayar income secara tahunan.

Mohon periksa polisi sendiri untuk item no 3,4 dan 5.

Jika nilai perlindungan pampasan penyakit kritikal hanya setakat RM10,000 atau RM20,000, saya SARANKAN 100% untuk UPGRADE JUMLAH PAMPASAN TERSEBUT. Nilai RM10,000 atau RM20,000 nampak banyak buat masa sekarang. Ia akan nampak kecil bila musibah datang. Saya SARANKAN juga untuk kaum Wanita mengambil Takaful untuk Wanita. Takaful Wanita boleh dibuat claim jika kanser masih diperingkat awal sama ada karsinoma in situ atau permulaan kanser. Sekali terkena, mana nak cekau duit. Pampasan penyakit kritikal hanya boleh claim bila virus kanser sudah malignant. Kalau masih diperingkat awal, Tak boleh nak claim lagi.

Bila seseorang itu sakit, bab duitlah yang jadi pilihan utama. Kerna kemungkinan pendapatan kita akan terjejas. Lebih-lebih lagi bila majikan sudah berhentikan pekerja itu kerana dia sudah jadi liability pada syarikat. Pendapatan takaful inilah yang akan membantu meringankan beban kewangan. Tak adalah di kemudian hari kita jadi rimas bila fikir pasal duit untuk menaampung kos kehidupan dan rawatan. Dahlah sakit..Makin sakit pula.



mbk
0192853910

No comments:

Featured Post

kalau sesapa nak quotation boleh bagi details ye

Salam, kalau sesapa nak quotation boleh bagi details ye. Takaful bukanlah jaminan kesihatan, tapi mengelakkan kita mnggunakan simpanan untu...