Friday, January 26, 2018


Just sharing kisah seorang kenalan yang anda mungkin boleh jadikan pengajaran dan belajar sesuatu

Setelah 15 tahun bekerja dalam perkhidmatan awam, kenalan ini meninggal dunia akibat serangan jantung. Memang mengejutkan. Rupa rupanya sudah 2 tahun arwah dirawat untuk masalah jantung. Stress kerja hingga selalu kurang tidur barangkali

Pendapatan bulanannya 5,000 sebulan termasuk elaun elaun 1,000. Tinggal di Kuarters disediakan untuk kakitangan awam. Kiraan kelayakan pencen beliau

Gaji pokok x Bilangan Bulan Berkhidmat
------------
600

4,000 x 180
-------
600

= 1,200 sebulan
Bayangkan dari 5,000 sebulan, income keluarga drop tinggal 1,200 sahaja

Banyak itulah pendapatan yang beliau wariskan kepada keluarganya. Memang orang cakap kerja khidmat awam ni terjamin, namun ramai orang setakat cakap saja, tanpa membuat kiraan sebenar atau melaluinya.

Memang benar kerja khidmat awam dapat rawatan hospital percuma. Namun kerana keadaan jantung belum cukup serius, arwah hanya dapat rawatan di Hospital Serdang je, bukan di IJN. Sebab kena tunggu giliran panjang sama seperti warga tempatan lain.

Paling menyedihkan, selepas kematian arwah, keluarganya terima arahan notis keluar Kuarters Kerajaan dalam masa 3 bulan. Dalam keadaan balu arwah tak bekerja, anak ramai 5 orang dan bayaran pencen belum bermula, saya boleh bayangkan betapa susahnya hidup waris waris dia sekarang.

Saya faham, sebagai kakitangan awam, anda adalah antara orang paling liat nak ambik Takaful. Dah ada skim Kerajaan dan banyak komitmen lain antara alasan utama anda beri pada saya. Sedarlah tugas saya sebagai konsultan Takaful sebenarnya untuk sediakan Pampasan Gantirugi untuk keluarga anda teruskan kehidupan seperti biasa. Bukan kami nak menjual barang tak guna.

Kami nak BANTU LINDUNGI MASA DEPAN anda 

Kalau anda perlukan nasihat dan pakej takaful yang benar-benar menyelesaikan bencana musibah yang menimpa nanti, set appointment dengan team saya. Kami akan bantu sedaya upaya kami.

mbk
0192853910
#tabungwanita

No comments:

Featured Post

kalau sesapa nak quotation boleh bagi details ye

Salam, kalau sesapa nak quotation boleh bagi details ye. Takaful bukanlah jaminan kesihatan, tapi mengelakkan kita mnggunakan simpanan untu...