Friday, February 17, 2017

Langau dan Syaitan



Ada kenalan Facebook aku baru kehilangan bapanya disebabkan kemalangan jalan raya. Semasa tengah kemas dokumen, dia terjumpa resit Takaful ni. Dia suruh aku datang jumpa dia dan ambil benda ni suruh cek dengan Takaful. Dia syak Ayah dia ada ambil plan dengan Takaful.

Aku baru cek dengan pihak Takaful siang tadi apa benefit yang bapak dia ambil. Rupa rupanya bapak dia ada benefit Hibah Takaful sebanyak RM100,000. Aku tanya inforce atau tidak policy nya?

Rupanya dah SURRENDER pada 21 Oktober 2016.

Jadi aku tanya pada dia kenapa arwah surrender? Dia tak tahu. Dia tanya Mak nya. Mak nya bagitahu, Jiran yang hasut suruh berhenti katanya insurans ni penipu dan takkan dapat claim.

Rupanya kenalan Facebook ni di tahun akhir belajar di UiTM, adik ada 2 masih sekolah. Tingkatan 4 dan 5. Mak nya suri rumah sepenuh masa. Jadi aku terfikir, macam mana nak teruskan kelangsungan hidup?

Entah berapa pula si Jiran tu bagi kat Keluarga kenalan aku ni, aku harap cecah la 5 angka. Disebabkan sorang yang telah beri salah info dan memperjudikan masa depan keluarga ni, aku harap kau rasa bersalah sampai mati nanti.

Bila sakit jumpa Doktor.

Bila kereta rosak jumpa Mekanik.

Bila nak belajar agama, jumpa Ustaz.

Bila nak tanya pasal Takaful, jumpa Ejen. Jangan jumpa langau atau Syaitan.

-Copypaste-

mbk
0192853910

No comments:

Featured Post

kalau sesapa nak quotation boleh bagi details ye

Salam, kalau sesapa nak quotation boleh bagi details ye. Takaful bukanlah jaminan kesihatan, tapi mengelakkan kita mnggunakan simpanan untu...