Thursday, February 7, 2019

#JannahCinta


Bersempena bulan cinta, agensi kami ada menawarkan kempen #JannahCinta untuk pasangan yang ingin berumahtangga. Ya, saya akui agak sukar untuk menarik minat pasangan muda untuk buka pintu hati mereka mencintai dan berkenalan dengan kempen ini. Tujuan kempen ini, ingin memberi kesedaran akan kepentingan meninggalkan aset yang mudah cair kepada isteri atau #JannahCinta dapat cover loss income jika berlaku jika total permanent disability atau diagnose penyakit kritikal. Perbelanjaan baru pun wujud bila seseorang dilanda musibah. Stress pun tanpa disedari disemai secara perlahan-lahan. Jika kita diberhentikan kerja kerana sakit atau lumpuh, duit yang tinggal hanya simpanan. Tapi, simpanan tuelah akan cepat habis bila ia dikorek-korek setiap hari.

Solusinya, mencarum lah Takaful yang fokus pada income replacement yang kami panggil kempen #JannahCinta. Pabila suami dilanda penyakit kritikal, duit yang dapat itu boleh lah cover perbelanjaan harian seperti bayarkan bill api dan air, loan rumah, loan kereta, personal loan, sewa rumah, belikan barang-barang dapur seperti barang minyak, gula,garam,bawang, ikan,sayur, ayam.  Duit ini juga PERLU untuk bayaran rawatan alternatif (jika aada), ubat-ubatan yang takaful tak cover seperti vitamin, supplement tambahan untuk menambahkan tenaga dan nutrisi. Dan juga untuk perbelanjaan anak-anak - yuran sekolah, alat sekolah, Pampers, perbelanjaan ubatan anak-anak, pakaian, makanan.

Berapa En Suami PERLU ada coverage #JannahCinta ini? Untuk kematian PERLU ada 10 tahun gaji dan untuk manfaat penyakit kritikal atau kemalangan PERLU sediakan 2@3 tahun gaji (min). 


Teringat kata-kata seorang penceramah di tempat kursus kahwin ketika team kami buka booth disana, mereka yang datang kursus nie tak pandang Takaful nie. Kesedaran dan celik Takaful belum ada ketika ini. Apa yang mereka tahu nak kahwin dan nak selesaikan perkara yang berkaitan perkahwinan sahaja. Bila mereka ada anak, baru tersedar akan kepentingan Takaful ini. Kalau yang ada sekarang pun sikit jer. Ya, saya akui agak sukar nak tackle golongan muda terutama pasangan yang baru nak kahwin. Maklumlah, banyak duit nak pakai untuk melangsungkan perkahwinan. Sebab itu priority mereka hanya terjurus perkahwinan sahaja. Itulah cabaran kami dalam berdakwah bab Takaful. Salah satu modul kursus kahwin ada menyentuh takaful dalam pengurusan kewangan. Saya harap mereka yang datang dapat menimba ilmu itu sebaik mungkin.

#cpmbk
0192853910

No comments:

Featured Post

kalau sesapa nak quotation boleh bagi details ye

Salam, kalau sesapa nak quotation boleh bagi details ye. Takaful bukanlah jaminan kesihatan, tapi mengelakkan kita mnggunakan simpanan untu...