Wednesday, September 20, 2017

BRAIN TUMOR

Kes rakan saya, dalam sama bidang Insurans & Takaful yg luaran nya mmg happy go lucky ceria rajin ke sana kesini utk mencari rezeki, dalam diam rupa nya beliau menghidap BRAIN TUMOR yang dia sendiri tak tahu dia hidap sakit tersebut, ada 2 tumor pada otak beliau & Doctor kena buat 3kali pembedahan. Gambar no 2 tu tumor yg kedua, tumor pertama sebesar 8cm, Doctor dah ambil utk uji kaji.

Okey admit selama 13 hari + kos rawatan = RM109 480, cover oleh PRUBSN Takaful.
Simple math, kita bayar RM2400/setahun, kena sakit mcm ni kos ratus ribu, mana satu amount yg BESAR??




So sesiapa yg dh pernah di approach agent Insurans yg korang kenal, apply lah secepat mungkin sebelum nasi jadi bubur.

Yg mana prospect kt dlm fb ni yg pernah saya approach, jgn marah rimas kalau saya selalu follow up, saya tak nak awak follow up balik kt saya utk apply dlm keadaan sakit.

Hanya org yang pernah sakit & banyak pendedahan tentang kos rawatan sahja yang tahu betapa penting insurans & medical card.

Moga kita semua dilindungi dari segala sakit musibah, kita hanya merancang, Allah menentukan segala2 nya.

Agak2 nye berapa ribu like,komen & share kalau kes mcm ni krik krik krik krik 

Dah baca apa tindakan anda?

0192853910

Cerita asal n pic thanks to Syed Hafiz Syed Hamzah

No comments:

Featured Post

kalau sesapa nak quotation boleh bagi details ye

Salam, kalau sesapa nak quotation boleh bagi details ye. Takaful bukanlah jaminan kesihatan, tapi mengelakkan kita mnggunakan simpanan untu...