Monday, May 23, 2016

Pengalaman kecil buat tuntutan AMR "Accident medical Reimbursement"


AMR atau accident medical reimbursement adalah pampasan perubatan untuk kemalangan sahaja.Manfaat ini hanya boleh diperolehi dengan mencarum insurans kemalangan diri (secara stand alone) atau "attached" dengan Insurans Hayat. 

Pada Disember 2015, seorang klien saya mengalami kemalangan motor. Break terlampau kuat menyebabkan dia terpelanting dan terhentak kepala. 

Klien saya dibawa ke Hospital KL. Dr. diagnose , klien saya ada pendarahan dalam otak sebelah kiri. Setelah menjalani operation, Alhamdulillah beliau semakin pulih.

Cuma ada kesan sampingan untuk beberapa minggu seperti sakit kepala dan penglihatan mata ada sedikit rabun.

Dengan adanya AMR, klien saya dapat membuat tuntutan kemalangan tanpa perlu menggunakan kad perubatan. AMR adalah berdasarkan tuntutan "reimbursement" atau Pay and Claim.

Oh ya.. Takaful yang diambil klien saya adalah berbentuk investment link yang mana beliau sudah 2 tahun tak membayar Takaful. Memandangkan cash value masih inforce, klien saya masih berpeluang buat tuntutan.

mbk
perunding takaful.
019-2853910

1 comment:

Cik Misstree said...

Al-hamdulillah boleh claim walaupun dah 2 tahun tak bayar :)

Featured Post

kalau sesapa nak quotation boleh bagi details ye

Salam, kalau sesapa nak quotation boleh bagi details ye. Takaful bukanlah jaminan kesihatan, tapi mengelakkan kita mnggunakan simpanan untu...