Tuesday, January 16, 2018

Kalau encik rasa encik nak ambil Takaful 2-3 bulan pastu nak terminate, saya nasihatkan baik encik jangan ambil.. Encik tak rugi, saya lagi senang hati..

Prospek : Kalau saya sign up hari ni.. 2-3 bulan lagi saya terminate boleh tak ???

Agent : Kalau encik rasa encik nak ambil Takaful 2-3 bulan pastu nak terminate, saya nasihatkan baik encik jangan ambil.. Encik tak rugi, saya lagi senang hati..

Prospek : Eh.. Kenapa pulak ???

Agent : Bila encik terminate mesti encik nakkan semula duit yang encik bayar kan ??? Dah tentu encik takkan dapat apa-apa kerana company dah bagi perlindungan pada encik..

Prospek : Habis tu RUGI la saya ambil kalau stop tak dapat apa-apa ??

Agent : Encik rasa rugi sebab dalam tempoh tu encik tak klaim kan ??? Bagaimana pulak situasi jika encik baru ambil sebulan dan encik dah klaim untuk accident beribu ringgit??? Encik rasa RUGI tak ????

Cth nya Baru bayar RM150 dah klaim RM10,000 !!! tak rasa rugi kan... Malah rasa untung nya ada Takaful.. Tapi kesian kan.. Orang yang dok bayar bertahun-tahun tapi tak klaim-klaim.. Lagi rasa rugi... Betul ke ??

Tak de orang yang nak sakit kan ??? Bila kita tak klaim sepatutnya BERSYUKUR sebab Allah bagi nikmat sihat kat kita.. Nikmat Sihat tu lebih berharga dari segalanya.. Takaful yang kita ambil bukan lah untuk KAUT UNTUNG tapi hanya sebagai PERSEDIAAN bila kita sakit kita ada persediaan kewangan ke arah itu..

Dan encik kena faham.. Bila kita sakit dan kita klaim sebenarnya kita telah gunakan duit sumbangan kawan2 kita yang lain.. Itu lah konsep TAKAFUL... Bagi yang tak klaim jangan risau kerana PAHALA dan ganjaran Allah lebih dr segalanya.. Bantu ringankan beban orang yang ditimpa musibah juga dituntut dalam ISLAM..

Pilihlah TAKAFUL dalam kehidupan anda..

mbk <3 p="">0192853910


No comments:

Featured Post

kalau sesapa nak quotation boleh bagi details ye

Salam, kalau sesapa nak quotation boleh bagi details ye. Takaful bukanlah jaminan kesihatan, tapi mengelakkan kita mnggunakan simpanan untu...