Wednesday, October 19, 2016

Surat cinta untuk awak. Sila baca yer sayang.......

Salam awak,


Dulu saya ada tulis "message" kat awak di wall FB saya pasal Hibah Takaful. Awak masih ingat lagi tak? Awak ada baca tak?
Saya masih nak share ilmu pasal hibah dengan awak di waktu tengahari nie. Saya tahu, masa office break nie, awak tengok FB kan? Moga Ilmu nie meresap dengan mudah bersama sinaran mentari tengahari dan di waktu perut awak dah kenyang.
Awak tahu tak?
Dalam banyak-banyak asset yg awak bina, *HIBAH TAKAFUL* adalah antara yg #terawal boleh dicairkan kepada keluarga. Seawal #duaminggu ke#duabulan sahaja.
Berbeza dengan #assetasset lain. Asset lain seperti rumah, kereta, KWSP, emas, tanah, saving dan lain lain akan jadi *HARTA PUSAKA* dan akan#ambilmasa untuk dibahagi kepada waris-waris apabila meninggal dunia kelak.
Lagi banyak harta lagi lama. Takde wasiat boleh membawa kepada 5-20 tahun masa nak uruskan. Ada wasiat maybe 6 bulan ke atas. Waris tak sepakat akan melambatkan lagi proses. Takde orang volunteer nak urus lagi lama akan settle.Sekarang ada RM60 BILLION harta umat beku di Malaysia. Rugi kan?
*HIBAH TAKAFUL* tak perlu faraid, cepat prosesnya, murah contributionnya, tinggi nilainya, senang nak memilikinya,immediately cover untuk accidental death dan yang penting takde org lain sanggup bagi pada family kita bila kita tiada nanti.
Moga awak baca message saya nie. Kalu boleh like atau share. Moga kita sama-sama dapat pahala.
Sayang awak.
Credit Idea asal: Zaman Kini.
mbk
0192853910

No comments:

Featured Post

kalau sesapa nak quotation boleh bagi details ye

Salam, kalau sesapa nak quotation boleh bagi details ye. Takaful bukanlah jaminan kesihatan, tapi mengelakkan kita mnggunakan simpanan untu...