Thursday, September 29, 2016

SIANG MALAM PAGI PETANG CAKAP PASAL MATI. EJEN TAKAFUL LAH NAMANYA

Ejen A : Assalamualaikum bang, abang dah buat HIBAH



TAKAFUL? Asset tunai yg abg boleh tinggalkan untuk keluarga bila abg dah takde nanti.

Prospek : Dik, korang ni memang sifir hidup korang kematian je ke? Cakap pasal mati siang malam pagi petang untuk melariskan produk? Tak selesa la. Mmg korang buat keuntungan dari kematian orang ke?

Ejen A : Maaf kalau abg kurang selesa. Saya bukan berniat nak buat abang marah.

Ejen A : Dalam surah Al Imran ayat 185 Allah sebut setiap yang bernyawa akan merasai kematian. Dalam hadis pun Nabi sebut orang yang paling bijak adalah orang yang paling banyak mengingati mati dan melakukan persiapan amal untuk itu. Abang dan saya pun CONFIRM akan mati.

Ejen A : Apa salahnya saling mengingatkan? Lagipun yang saya share ni HIBAH untuk keluarga abang, bukan keluarga saya. Dimana untungnya saya jika dibandingkan dengan manfaat yg keluarga abg akan peroleh?

Prospek : ok 😞. Produk apa yg ada?

Ejen A : ........



kredit: Zaman kini.

mbk
perunding takaful
0192853910

No comments:

Featured Post

kalau sesapa nak quotation boleh bagi details ye

Salam, kalau sesapa nak quotation boleh bagi details ye. Takaful bukanlah jaminan kesihatan, tapi mengelakkan kita mnggunakan simpanan untu...