Tuesday, April 28, 2015

Sebelum kena Darah Tinggi (Hypertension).. Jom bertakaful

Darah tinggi (Hypertension) nie adalah pembunuh no. 1 di Malaysia. Dengan gaya hidup dan cara pemakanan kita (garam, kalori, kafein, merokok), tak hairan lah hampir 30% rakyat Malaysia ada penyakit tekanan darah tinggi.


Bahaya ke darah tinggi (hypertension) ni?

Bahaya!!!!!

Kalau tak, penyakit ni takkan dikenalai sebagai pembunuh senyap no 1 negara.

Apabila tekanan darah tinggi yang lebih serius berlaku, komplikasi yang dialalami akan lebih parah. Pembuluh darah besar jika pecah boleh mengakibatkan STROK OTAK & SERANGAN JANTUNG. Ia juga boleh mebunuh secara drastik.

Manakala pembuluh darah kecil yang pecah boleh mengakibatkan masaalah-masaalah lain seperti buah pinggang dan penglihatan. Jantung pun boleh bengkak disebabkan tekanan darah yang tinggi.

Oleh sebab itulah syarikat Insurans dan Pengendali Takaful memandang serius tentang penyakit ini. Andaikata ada peserta yang memohon takaful sedang megnidap tekanan darah tinggi (hypertension) permulaan, insurans/takaful beliau akan "rated up"/ Maksudnya beliau perlu bayar premium/sumbangan lebih dari yang sepatutnya, Bahkan mungkin akan ditolak jika tekanan darah tinggi tersebut melampau.

Kesimpulannya bermulalah dengan usia yang masih muda untuk bertakaful

PS:// Jom dapatkan quotation percuma Takaful di sebelah. Just isi jer maklumat yang dimohon, dan saya akan email pada tuan-puan secepat mungkin.

credit: http://naimrahim.com/blog/2015/04/05/sebelum-kena-darah-tinggi-hypertension-jom-ber-takaful/


No comments:

Featured Post

kalau sesapa nak quotation boleh bagi details ye

Salam, kalau sesapa nak quotation boleh bagi details ye. Takaful bukanlah jaminan kesihatan, tapi mengelakkan kita mnggunakan simpanan untu...