Wednesday, September 17, 2014

Pada aku insurans ni penting.dulu mmg anggap xpenting.

Pada aku insurans ni penting.dulu mmg anggap xpenting.
Sampai bebel kat laki aku sbb bayo2 tp xda pape.
Bila anak aku jatuh tangga..baru terkial2 menyesal.

Ekceli bg aku org tak tahu..ada insurans yg ada simpanan.
Ingat bayo sia2 je..siap ngn simpanan pendidikan anak lg.
Mcm ko simpan sebulan rm150x12 kalo emergency ko pakai duit tu.
Tp insurans ni ko dah ada medical card ko guna.simpanan ko dlm tu pun ada.dh mmg xterganggu pun.

Mcm aku company laki aku mmg ada insurans satu famili.medical cover.
Tp andaikata suami tu dh xboleh bkerja,jd liabiliti pada syarikat..syarikat buang
Bg pampasan..otomatik insurans pada famili tu mati.
Tp kalo amik insurans..letak lah nama pembayar tu apa tah di panggil aku xngat lah atas nama suami.
Andai pape2 jd kat suami..insurans isteri anak..yg pembayarny suami akn berterusan ditanggung pihak insurans.

Kalo berkelompok ni aku xminat.pernah amik.
Cthny satu famili limit bape puluh k setahun.
Andai anak sorg dh guna penuh jumlah dicover...
Yg lain2 tu kira dh xdilindungi.
Ni yg aku tahu lah.
Sebaikny nak mik insurans mik egen yg betul.baru paham.

2 comments:

siti hazreen said...

Sekarang ni, at least orang ada 1 takaful

akok is a person not a kuih said...

aah betul. Satu Takaful untuk setiap keluarga....

Featured Post

kalau sesapa nak quotation boleh bagi details ye

Salam, kalau sesapa nak quotation boleh bagi details ye. Takaful bukanlah jaminan kesihatan, tapi mengelakkan kita mnggunakan simpanan untu...