Wednesday, November 14, 2012

Salam Ma'al Hijrah 1434, 2012/2013Masihi

Cepat masa berlalu.. dah nak masuk tahun baru.. Salam Ma'al Hijrah semua....




Lagu yang berkumandang setiap kali sambutan Maal Hijrah diadakan.Saya pun tak tahu tahun bila lagu ni dibuat tapi dari zaman sekolah saya lagi lagu ni dah popular.Versi yang ini dinyanyikan oleh kumpulan nasyid Al-Ajiba (Akademi Seni Kebangsaan). Lagu ini terkandung dalam koleksi nasyid terbitan JAKIM 2002.Saya tak pasti siapa pencipta dan penulis lirik asal lagu ini. Dah cuba cari tapi tak jumpa. Siapa yang tau tolong kongsi bersama ya.

Satu Muharram Detik Permulaan
Perkiraan Tahun Islam Hijrah
Perpindahan Nabi dan Umat Islam
Dari Kota Makkah ke Kota Madinah

Atas Keyakinan dan Iman Yang Teguh
Kaum Muhajirin dan Ansar Bersatu
Rela Berkorban Harta dan Nyawa
Demi Menegakkan Islam Tercinta

Hijrah Itu Pengorbanan
Hijrah Itu Perjuangan
Hijrah Itu Persaudaraan
Hijrah Membentuk Perpaduan

Oleh Itu Mari Semua
Kita Sambut Maal Hijrah
Tingkatkan Semangat Tegakkan Syiar Islam
Untuk Sepanjang Zaman

ps:// Apa visi uols. Saya harap saya dapat memperkembangkan lagi ilmu Takaful nie.. Insya-Allah

Jom layan video pasal hijrah nie....


No comments:

Featured Post

kalau sesapa nak quotation boleh bagi details ye

Salam, kalau sesapa nak quotation boleh bagi details ye. Takaful bukanlah jaminan kesihatan, tapi mengelakkan kita mnggunakan simpanan untu...