Monday, November 26, 2012

polisi aku tunjuk something yg pelik.. apa erkkk...nie??

client: (menyoal)
tumpang tanya sini.. aku br perasan kt polisi aku.. dekat last2 page lepas quotation ada item ni




yg aku tanda tu, apa makna..??????
- adakah dpt terus 20k dan secara berterusan setahun sekali dpt rm2280?

atau

- dapat terus 20k atau berterusan setahun sekali dpt rm2280?

agent:(menjawab)


Pampasan tu akan dpt lump sum

Yg 2ribu lebih tu, premium di byrkan yearly oleh pihak insuran jika lumpuh/sakit kritikal

Client: 
oo maksudnya lump sum dpt & akan setiap tahun dpt ek.. utk berapa lama. ada jumlah tahun ke

agent:

Yg lamsam tu skali dpt 
Yg tiap2 thn tu, co byrkan premium sampai umur 80thn




sekian soklan dan jawapan diantara agent dan client. Moga ceria di hari isnin... weeeiiiiiiiiiiiiiiiiiii

ps:// selamat melayan perasaan Monday Bluesssssssssssssssss


2 comments:

Mazni Azmi said...

Assalamu'alaikum Wrmbth, jadi maksudnya andai mati sebab peyakit kritikal dapat lumpsum. dan andai kena penyakit kritikal tapi masih diberi peluang untuk hidup peserta takaful tak perlu bayar premium bulanan kerana dibayar syarikat?

Betul ke pemahaman saya ni tq?

akok is a person not a kuih said...

Waalaikummussalam,

Ya benar...

Featured Post

kalau sesapa nak quotation boleh bagi details ye

Salam, kalau sesapa nak quotation boleh bagi details ye. Takaful bukanlah jaminan kesihatan, tapi mengelakkan kita mnggunakan simpanan untu...